2. alkalom vége

 2014.03.26. 17:41

A második alkalommal befejeztük, amit az elsőn kellett volna még csinálni.

Elsőként a mire használom a facebook-ot kérdésre válaszoltak egyenként. Íme az eredmény.

http://linoit.com/users/tothanna85/canvases/Mire%20haszn%C3%A1lom%20a%20fb-ot%3F

Tapasztalat:

1. Jópáran viccesnek hitt megjegyzésekkel poénkodták el. És írogattak ki mindenfélét.

2. Kb.három témakör került elő, hogy mire használják

a) beszélgetésre (ismerőssel és ismeretlennel)

b) információ szerzésre: mind személyes téren, például házi elkérés, mind  a nagyvilág híreivel kapcsolatban.

c) szórakozásra: játszani, posztolgatni, kommentelni.

DSCF0926.JPGEzt követően csoportokba osztottam őket a teamup-al, és színezéssel kellet volna a cetliken jelezni, hogy melyik lehet veszélyes, melyik előny. és melyik lehet mindkettő. Kiderült, hogy ők nem tudják átszínezni, csak én adminként (mivel nem bejelentkezve dolgoztak.). Szóval megbeszélték csoportban és utána a táblán én színeztem.

Eközben kiderült, hogy valaki nagyon tájékozott a veszélyeket illetően és van, aki kevésbbé. Öröm, hogy azért vannak olyanok, akik már a projekt előtt pontosan tudják, hogy egy profil lehet hamis is, és hogy rossz szándékkal is használhatják.

A következő feladat az ismeretek bővítése. Újrarendeztük a csoportokat a teamup-pal, majd pearltress-el megismerkedve a feladat cikkek gyűjtése volt, a veszélyekről.

Itt is nehezítette, hogy a facebook le van tiltva az iskolában, azaz egyetlen olyan cikket sem tudnak elolvasni, aminek az eleresi útjaban szerepel a facebook kifejezés. Így ez maradt házinak, úgyis óra vége volt.

Megkapták az ön- és csapattársértékelő lapokat, megbeszéltük a kitöltését.

Következő alkalommal folyt. köv.

1. nap vége

 2014.03.24. 18:50

Az első projektnap végén jóleső érzéssel dőlök hátra.

1. Működött a wifi a teremben, azért volt nagy adag gyomorgörcs bennem egész nap, hogy csak most ne menjen megint el (mert azért szokott ilyet csinálni..)

2. A diákok örömmel dolgoztak.

DSCF0914.JPG3. Az előzetes tudás felmérő google kérdőív alapján kiderült, hogy elég sok mindent tudnak azért arról, hogy a fb lehet veszélyes is. És az is kiderült, hogy a projekt szükséges: Volt olyan gyerek, akit már átvertek kamu profillal. Meg olyan is, aki már beszélgetett fb-on idegenekkel. Meg olyan is, aki kiírja az adatait a fb-ra.

Tapasztalatok:

1. Az időtervet felül kell vizsgálnom: A technikai nehézségek miatt kb 20 perc volt, amíg az első lépés végére értünk. (Például, mert az nem sikerült mindenkinek, hogy egy webcímet nem a google-be kell beírni, hanem a címsorba. Vagy, hogy ékezetek nincsenek a weblap címében. )

2. Az iskolában le van tiltva a facebook (jó így fb. projektet csinálni...) Arra nem számítottam, hogy ez pld. a linoit oldalamat, melynek címében szerepel a facebook is letiltja.. Így az egyik feladatot már meg sem tudtuk csinálni. Már úgyis óra vége volt, de éppen még belefért volna, ha működik.

Eredmények:

1. Mit várok a projekttől? előzetes reflexiók:

http://linoit.com/users/tothanna85/canvases/Mit%20v%C3%A1rok%20a%20projektt%C5%91l%3F

 

süti beállítások módosítása